0548-054488  Call Teishinkan
Message us  Message Teishinkan

מאמרים

חשיבות שגרת האימונים / מאת איציק כהן

דווקא בתקופה זו, הקראטה מתגלה כנכס יעיל במיוחד במספר תחומים.
כאשר אנו נאלצים להישאר בבתים, אם בגלל בידוד ואם בגלל סגר, לצד הזמן הפנוי שהתפנה והקשר המשפחתי שמתחזק, צצים גם קשיים.
הילדים אינם הולכים לבתי הספר ולקייטנות. גם המפגשים החברתיים שלהם צומצמו.
המבוגרים הסגורים בבית עוברים תקופה לא קלה ורוויית מתח. נוצר לחץ בערוצים שונים: פרנסה וכלכלת משפחה, עסקים שנסגרו או עלולים להיסגר ואי וודאות לגבי חזרה למקומות העבודה. חוסר השליטה במצב, חוסר הוודאות וחוסר היציבות גורמים להרגשה של חוסר אונים.
נראה שלפחות בעתיד הקרוב, בעולם ובארץ, תהיינה תנודות של פתיחת וסגירת הכלכלה והחיים החברתיים במינונים שונים.

אז מהם יתרונות הקראטה בתקופה שכזו?
ראשית, הקראטה נגיש בכל מקום וזמן. בדירה, בחצר הבית, במשרד, בגינה הציבורית ובכל מקום. תמיד ניתן לתרגל.
שנית, הקראטה דומיננטי גם בממד החברתי. ניתן להיפגש בחוץ בקבוצות קטנות וגם במפגשים אינטרנטיים כמו אפליקציית זום...עוד נדבר על יתרונות המפגשים האינטרנטיים בהמשך.
שלישית, הקראטה משפר כושר גופני, מגמיש ומחזק את הגוף.
רביעית, לקראטה תפקיד חשוב ביכולת שלנו להתמודדות עם עומסים. וכאשר אנו רגועים יותר אנו יכולים גם להיות שקולים יותר ולקבל החלטות טוב יותר.
מסתבר שהקראטה תורם לנו גם בפן הבריאותי, גם בהרגשת רעננות הגוף והנפש, גם בממד החברתי (חשוב במיוחד לילדים, אך גם למבוגרים), ובכלל בשיפור התפקוד הפיסי והמנטלי שלנו.

Pathway of karate development

ולסיום בעניין אימונים באינטרנט באמצעות אפליקציות כמו זום, ווטסאפ ודומיהן.
אז נכון שאין זה תחליף למפגש פרונטלי בדוג׳ו. אבל יחד עם זאת אנו עדיין שומרים על סוג של מפגש פרונטלי, גם אם וירטואלי... ואנו יודעים שהעולם המודרני הולך לכיוון זה בכל התחומים כולל לימודים בביה״ס, אוניברסיטאות, קורסים מקצועיים, פגישות עבודה ועוד. בנוסף לכך מצאתי שהאימון באינטרנט מאד פרודוקטיבי מבחינה חברתית, כושר גופני ובממד הטכני, אם הוא מנוהל נכון.
בקבוצות הילדים, שכלואים בבית כל היום, זוהי ממש הצלה לילדים ולהורים כאחד. אנו שומרים על קשר, על שגרת אימונים שפויה ועל מורל גבוה.
• מרכיב חשוב שנוסף, הוא אלמנט קשב שונה בעת התרגול באינטרנט. ניתן לגייס זאת כדי לשפר את מיומנות הילדים גם בתחום זה – והתוצאות מדהימות... וכבר הזכרנו שהעולם צועד לכיוון הווירטואלי בכל התחומים.
למעשה עובדה זו נכונה גם כאשר מדובר במבוגרים. הממד הוירטואלי הנוסף מחדד קשב, שימת לב לפרטים, תנועה והתמצאות במרחב בקרב מבוגרים, באופן שאינו קיים במפגשים בדוג׳ו.
לבסוף אני יכול להעיד, השתתפתי במפגשי אינטרנט עם קולגות מחו”ל והתוצאות כל כך מוצלחות, עד כי קבענו להמשיך מדי פעם במפגשים הללו גם בעתיד. המציאות שנכפתה עלינו, אמנם סגרה מספר דלתות אך גם פתחה אחרות, ואם נדע לחשוב מחוץ לקופסה ולנצל הזדמנויות, הרי שנצא נשכרים גם כעת וגם בעתיד.
לכן כאשר תלמיד או הורה של תלמיד, פונים אלי בטענה שאם אין אימונים בדוג׳ו אזי אין טעם להתאמן, תשובתי היא חד משמעית. לא רק שיש טעם להמשיך ולהתאמן וליצור שגרה חדשה, אלא שיש לכך חשיבות רבה דווקא בתקופה זו. הקראטה אינו ״חוג״. זהו הפן המודרני של ההגנה העצמית. רוח לחימה. לתפקד היטב למרות הקשיים. למצוא פתרון ולהמשיך. הקראטה הוא עיסוק המשפר שלל מיומנויות. משמעות הפסקת הפעילות היא חוסר הבנה בסיסי של מהות הקראטה והפוטנציאל הטמון בו.
אז המשיכו להתאמן, המשיכו להשתפר, שמרו על שגרה ועל שפיות והתאימו עצמכם למצב. אתם מתאמנים בשביל עצמכם.

Pathway of karate development

איציק כהן
07/07/2020
מחבר המאמר הינו חוקר קראטה שכתב שני ספרים אודות התפתחות הקראטה וזכה בתואר "סופר השנה" מאת האגודה הבינלאומית לחקר ריוקיו קראטה.
Writer of the year 2017 by the International Ryukyu Karate Research Society.
Author page
חזרה לדף המאמרים