0548-054488  Call Teishinkan
Message us  Message Teishinkan

הפרעות קשב וריכוז, והיפראקטיביות - ADHD

הפרעות קשב וריכוז, והיפראקטיביות - ADHD


הקראטה הטיפולי יוצר אופציות חדשות לתנועה מוטורית, תגובה רגשית, חשיבה וקוגניציה, יצירתיות, בניית מיומנויות חברתיות והתנהגותיות, מפחית חרדות, כעסים ווהתפרצויות זעם ומעלה הערכה עצמית, בטחון ומוטיבציה.

מהו קראטה טיפולי
קראטה טיפולי מהווה מסגרת ייחודית השמה דגשים על גורמים גופניים, פיסיים ומנטאליים שונים:
קשיים במוטוריקה ותנועה, קשיים בקשב וריכוז, התנהגות חריגה ושליטה עצמית, חוסר הערכה, דימוי ובטחון עצמי נמוכים, קשיים חברתיים שונים.

מדוע קראטה טיפולי
הקראטה מתמקד בפיתוח פרמטרים שונים כגון יציבה נכונה, קואורדינציה מסוגים שונים, שיווי משקל ואיכות תנועה על מרכיביה השונים (טווח תנועה, סימטריה ואסימטריה בתנועה, תנועה במרחב, מיקוד תנועה).

הקראטה מפתח גם כישורים מנטאליים כמו ריכוז, קשב, סבלנות, העלאת מוטיבציה, הערכה ודימוי עצמי, העלאת בטחון עצמי וכן פיתוח מודעות ותקשורת עם הסביבה ומיומנויות חברתיות.

הקראטה מציב מסגרת וגבולות ברורים המהווים גורם חשוב בתהליך ליצירת סביבה יציבה ומסודרת.

תהליך הלימוד כולל דגשים ושימת לב לפרטים מחד ולשילובם האחד בשני עד ליצירת שלם מאידך.

סביבת העבודה
הסביבה חיובית, תומכת, ובנוסף מאתגרת. תהליך הלימוד הוא מתוך התנסות. ההתמודדות היא מול אתגרים פיסיים (גופניים, מוטריים) ומול אתגרים מנטאליים (רגשיים וחברתיים).

מחקרים בעולם (ארה"ב ויפן) מצביעים על שיפור משמעותי בהתנהגות ובתפקוד של ילדים ונוער, בביטחון העצמי, במוטיבציה, ביוזמה, באחריות, ביכולת הלמידה וביכולות קוגניטיביות, בשיפור הפתיחות והמיומנויות החברתיות.

למי מתאים הקראטה הטיפולי
הקראטה הטיפולי מתאים לכל קבוצות הגיל, ילדים, נוער וגם בוגרים.
הפעילות מותאמת עבור כל אחד ואחת ע"פ הדרישות.

קראטה טיפולי- רקע
ה- "בודו" (דרך הלוחם/ אמנויות הלחימה) עוסק בחינוך ובתרגול פיסי, מנטאלי ומוראלי.
מורים רבים מצוטטים לאורך ההיסטוריה באומרם שהעיסוק באמנויות לחימה עיקרו בפיתוח ה- "אני".

השאיפה לשלימות היא אידיאל. "הדרך" שאנו עושים חשובה לא פחות מהמטרה ואם נבחר בדרך הנכונה ונפסע בקצב הנכון, נגיע אל המטרה דרך חוויה מהנה.

בעולם המערבי נהוג להשתמש במושג "מצויינות" בעוד במזרח הרחוק מדברים על "שלימות".

מסגרות מטבען מותאמות לכלל. הילד מגיע למסגרת כאינדיבידואל בעל ייחודיות. פעמים רבות הוא חווה חוסר הבנה במסגרת ביה"ס ולעיתים אף בקרב בני המשפחה. חוסר ההבנה יוצרת לפעמים תחושת תסכול וככל שחוסר ההבנה מתמשכת כן גוברת בהתאם תחושת התסכול של הילד. תחושת התסכול עלולה להיות מנותבת לכעס בשני ערוצים:
  • ערוץ אישי בו כועס הילד על עצמו.
  • ערוץ סביבתי בו מפתח הילד כעס כלפי הסובבים אותו.
בערוץ האישי מפתח הילד חוסר סיפוק, חוסר הערכה עצמית ומאבד מבטחונו העצמי.
בערוץ הסביבתי נוצר ריחוק בין הילד לסביבה הלימודית והחברתית.

כך נכנס הילד למצוקה אשר מתבטאים תופעות התנהגותיות: מהטרדה על מנת לזכות בתשומת לב ועד לדחפים בלתי נשלטים.

ליקויי למידה, הפרעות קשב וריכוז- OCD,ADHD, תסמונות כגון טורט/טוראט:
כיום קיימת מודעות גבוהה יותר מאשר בעבר לליקויי למידה, היפראקטיביות, הפרעות שונות כגון קשב וריכוז, הפרעות טורדניות כפייתיות (OCD) ותסמונות על סוגיהן השונים כגון טורט/טוראט, אספרגר.
התחרותיות והדרישות הגבוהות שמעמיד אורח החיים המודרני, גם הוא אינו מסייע.

פעמים רבות אותם ילדים ונערים הם אינדיבידואליסטים בעלי חשיבה יצירתית ורגישויות גבוהות.

ניתן לקדם אותם דרך עידוד ליצירה, לשחרור אנרגיות ולהרפייה ולשקט פיסי ונפשי.

האיזון בין כל אותם דברים ניתן להשגה דרך גורם מאד נגיש ומוחשי: תנועה.

התרגול שם דגש על תרגילי קורדינציה, סדר פעולות, איכויות תנועה ושיווי משקל, קשב, מיקוד וריכוז, תרגילי נשימה ומשמעת עצמית.

הפעילות מובילה להורדת מתחים, לשיפור קשב וריכוז, שליטה עצמית והרפייה ואת המיומנויות הנרכשות אנו מתעלים לשיפור כישורים חברתיים.

בשלב הראשון ננתב כעסים והתפרצויות זעם לפורקן מתחים חיובי.
בשלב השני נשאף למתן ולהוריד את אותם כעסים והתפרצויות.

במסגרת תואמת ניתן להגיע לשיפור משמעותי בילדים, נוער ובוגרים עם הפרעות קשב וריכוז, רפיון שרירים או סרבול מוטורי (DCD) , ילדים ונערים מופנמים או חרדתיים, תסמונות כגון טורט ולקויות שונות וכן לאחר אירועים פוסט-טראומטיים.

קראטה טיפולי
הקראטה הטיפולי מציב גבולות ברורים ומספק מסגרת וכלים משמעותיים במיוחד עבור ילדים, נוער ובוגרים אימפולסיביים, היפראקטיביים וכן ילדים עם הפרעות קשב וריכוז. דרך הקראטה לומד האדם להאציל מיומנויות על תחומים אחרים ולשפר את איכות חייו.

אתגרים פיסיים, מנטאליים והתנהגותיים שמציב הקראטה הטיפולי הם אתגרים מוחשיים דרכם משפר המתרגל מיומנויות פיסיות ומנאטליות בחיי היום יום.

דרך תנועה במסגרת המותאמת לכל אחד ואחת ניתן להגיע לשיפור משמעותי אשר ישפיע על חיי המתרגל בערוצים האישיים והסביבתיים. שיפור בתחומים הפיסיים והרגשיים יביאו לשיפור בלימודים ובחיים החברתיים.
  • מוטוריקה
  • קשב וריכוז
  • וויסות רגשי ושליטה עצמית
  • שקט נפשי
  • הערכה ובטחון עצמי
  • מוטיבציה
  • עלייה בגמישות לשינויים
  • שיפור בפתיחות חברתית
  • עצמאות
הפעילות מותאמת באופן אישי לכל אחת ואחד באופן פרטני, כך שכל מתרגל/ת הוא אינדיבידואל המקבל/ת את מירב תשומת הלב ומאותגר בגישה וברמה אישית תואמת.